استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:
خبرگزاری رسا ـ کارشناس برجسته امور دینی با تأکید بر اهمیت عقلانیت دینی گفت: در جوامع باید تلاش شود تا عقلانیت و بصیرت دینی مردم را بالا برد و اگر جامعه و جوانان به دنبال اندیشه نظام‌مند باشند می‌توانند کشور را با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب بیمه کنند و از این طریق می‌توان با نقشه‌های دشمنان مبارزه کرد.
حجت الاسلام محمد اسماعیل عبدالهی

حجت الاسلام محمد اسماعیل عبدالهی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته است خاطر نشان کرد: درست است که محرم پایه های اسلام را محکم می کند اما اگر مراقب نباشیم دشمنان با تبلیعات منحرف کننده به این پایه و اصل خدشه وارد می کند.
حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمین ابراز داشت: مراجع عظام مانند حضرت آیت الله سیستانی بسیار تأکید بر اتحاد می کنند و برای وحدت اهل سنت را بسیار نزدیک و برادر ما می دانند بنابراین برای مقابله با دشمنان باید با اهل تسنن رابطه برادرانه داشته باشیم اما این نکته هم قابل توجه است که وهابیت و داعش خارج از تسنن است.
کارشناس دینی در ادامه با اشاره به برخی از جریان های صوفیه تصریح کرد: گاهی دیده شده در برخی از مناطق صوفیه با وهابیت رابطه دارد و با پیام این که در عبادت عشق مهم است با همه ارتباط برقرار کرده اند.
وی با اشاره به اهمیت سخنان مراجع تقلید تأکید کرد: اگر در جامعه و به ویژه جوانان اگر هر آن چه را رهبر انقلاب و مراجع تقلید می فرمایند دنبال کنند از انحراف دور می مانند.
حجت الاسلام عبدالهی عاشورای حسینی را راهنمای شیعیان و مسلمین بیان کرد و گفت: دشمنان از زمانی که متوجه شدند عاشورا این چنین نقش راهبردی در اسلام دارد تلاش می کنند این واقعه و عزاداری در زندگی ها کم رنگ کنند؛ یکی از برنامه های دشمن این است که با قرار دادن دوره های عزاداری مختلف در جامعه اسلامی عاشورا را کم رنگ کنند.
وی با اشاره به روز و تازه ماندن همیشگی دین اسلام تصریح کرد: دین اسلام به گونه ای مباحث را مطرح کرده است که در تمام دوران ها قابل استفاده است و با پیشرفت جوامع انسانی هیچ گاه مباحث اسلامی قدیمی نمی شود و نیاز نیست در اسلام تغییر مدرن ایجاد کنیم.
کارشناس امور تصوف دین اسلام را دارای همه مباحث مورد نیاز بشر دانست و خاطر نشان کرد: انسان سه بعد دارد؛ عقیده، احساس و رفتار که دین اسلام عقیده را در عقاید، احساسات را در اخلاق و رفتار انسانی را در فقه مطرح می کند و تمام این مباحث دقیق ترین مطالب را بیان کرده است.
وی در پایان به اهمیت عقلانیت دینی در بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در جوامع باید تلاش شود تا عقلانیت دینی مردم و بصیرت دینی را بالا برد و اگر جامعه و جوانان به دنبال اندیشه نظام مند باشند که فکرشان کاربردی باشند می توان کشور را با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب بیمه کرد و با این راه می توان با نقشه های دشمنان مبارزه کرد./1322/ت302/ف

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *