ضرورتِ نگرش حکمت بنیان به قواعد فقهی و استنباط دینی

 تجلیل اساتید وپژوهشگران برترمدرسه عالی فقه واصول

حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی در مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر مدرسه عالی فقه و اصول قم که در این مدرسه عالی برگزار شد با بیان اینکه این مدرسه زیر نظر شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه اداره می شود گفت: مهمترین هدف تاسیس مدرسه عالی فقه واصول، تربیت فقیه بر پایه فقه سنتی و اجتهاد جواهری است.

وی بیان داشت: روش حل مسئله گروهی، از امتیازات این موسسه است و انتظار این است که اساتید هم این روش را در کلاس به اجرا دربیاورند. تولید مسئله از محتوای کتاب، روش بسیارخوبی برای تربیت دانش پژوه است؛ اگر غیر این باشد اطلاعات زیادی دانش پژوه در اختیار دارد، ولی نمی تواند آن را بکاربگیرد.

حجت الاسلام عبد اللهی با تاکید براین که حجم اطلاعات زیاد در حافظه بدون غنی سازی حافظه اثر بخش نخواهد بود، حضور و اراده جدی دانش پژوه در برنامه های گروهی را از جمله انتظارات جدی مدیرمدرسه عنوان کرد .

حجت الاسلام عبد اللهی با تاکید براین که تربیت مجتهد اسلام شناس نظریه پرداز از اهداف اینز مدرسه می باشد، اظهار داشت: تخصص در بستر اجتهاد تعریف شده و نظام علوم دخیل در اجتهاد تدوین و در کنار دروس معمول حوزه در برنامه درسی طلاب ارائه می شود. وی اذعان داشت: امروز از مهمترین اقتضائات لازم برای طی مسیر اجتهاد، نگرش حکمت بنیان داشتن به قواعد فقهی و استنباط دینی است که می بایست در دستور کار مربیان و متربیان مجتهدان آینده حوزه قرار گیرد. تفصیل این خبر را در لینک پیوست ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *